Sunday, April 29, 2018

Mitä kesälomalla tekisi?

On haastava hetki, pitäisi nimittäin lähipäivinä päättää kesäloman ajankohdasta. Hyvät uutiset: minulla on täysi, palkallinen kesäloma! Huonot uutiset: en halua viettää lomaani kotona murehtien, joten kaipaan vaihtelevaa tekemistä, mutta en keksi, mitä se tekeminen voisi olla. Minulla on suunnitelmaa osalle lomaa ja tämän lomapätkän ajankohdan tiedän. Läheisiä haluan käydä tapaamassa. Muu loma pitäisi sitten sijoittaa johonkin.

Olen pyöritellyt erilaisia ajankohtia, mutta en ole osannut päättää. Pitäisi keksiä jotain kivaa tekemistä, mutta mielikuvitukseni on ollut tosi tyhjä tässä kohtaa. En usko, että haluaisin lähteä ulkomaille lomailemaan, mutta kotimaan reissu kiinnostaisi, mutta mitä tekisin ja missä? Milloin lomailisin? Millaisissa pätkissä pidän lomani?

Alunperin olin varma, että lomailisin pätkän kesäkuussa, mutta sille ajankohdalle tuli sellaista suunnitelmaa, joka pitää paikkakunnalla ja estää loma-ajatukset. Heinäkuussa lomailen viikon ja lopuille viikoille pitäisi löytää sopiva ajankohta.

Sellainen voisi olla kivaa, että olisi jokin majapaikka lähellä jotain kansallispuistoa tai muuta retkeilyaluetta ja voisi tehdä majapaikasta käsin päiväretkiä. Muuta kivaa en ole keksinyt.

Se, että minulla ei ole ollut nyt oikeaa lomaa iäisyyteen, tekee sen, että tällaista lomattomuuspätkää en enää halua. Siksi ajattelin, että yhden lomaviikon voisin viettää syksyllä. Sen kohdalla olen vielä enemmän hämilläni kuin kesäloman suhteen: mitä ihmettä syksyllä voi tehdä lomalla?!

No, mietittävää ja suunniteltavaa riittää. Ehkä tämä tästä, viimeistään viime hetken paniikissa ajankohdat on lyötävä lukkoon ja sitten alkaa armoton lomasuunnittelu...

No comments: