Wednesday, March 04, 2015

Zombie-unia

Uneni ovat olleet taas vilkkaita. Niiden sävy on ollut enimmäkseen epämiellyttävästä painajaiseen, joten minulla on siis ollut stressiä ja/tai alakuloa. Uneni sävyt heijastelevat siis mieleni tilaa tai elämäntilanteen kiireisyyttä ja stressaavuutta.

Olen nähnyt jo useamman unen, joka on repäisty suoraan The Walking Dead -sarjasta. Tässä sarjassa siis ihmiskunnan riesaksi on tullut jokin ihme vitsaus, minkä johdosta ihmiset muuttuvat kuollessaan zombieiksi eli käveleviksi kuolleksi, jotka jahtaavat eläviä saadakseen syödäkseen. Unissani olen siis paennut tämän sarjan kuolleita. Jos jotain positiivista noista unista voi hakea, niin se on ollut se, että olen pysynyt hengissä ja yksikään kulkija ei ole saanut minua kiinni. Silti katselisin mieluummin toisenlaista unitarjontaa.

Yhdessä unessani pakenin vihaista, terävähampaista koiraa, joten unissani selvästi toistuu pakeneminen ja nimenomaan pakeneminen jostain pelottavasta asiasta. Pitäisiköhän tästä oivaltaa jotain uutta?

2 comments:

Ana said...

Osaatko treenata selkounia? Jossain hyvässä kohtaa vois kokeilla, jos vaan ikinä pystyy. Mulla on monta kertaa ollut näitä tavanomaisia putoamispainajaisia, ja joskus sitä tajuaa että "tää on uni, ihan sama, antaa mennä vaan" ja sitten vaihtaakin kanavaa. Koska unessakaan ei yleensä tapahdu mitään niin pahaa että hengenlähtö olisi käsillä.

Nan said...

Olen joskus nähnyt selkounia, mutta en osaa treenata asiaa. Hyvä idea kyllä! Voisin yrittää treenata tuota, olisihan se mukavaa antaa unessa kunnolla turpaan jollekin kuolleelle hoipertelijalle :)