Tuesday, May 27, 2008

Hiljaisuudessa ahkeroimista

Olen keskittynyt viime ajat eräiden pienten "projektien" loppuunsaattamiseen. Tuntuu hyvältä, että loppu häämöttää jo ja kohta voin keskittyä vain kesän viettämiseen (siis tietenkin töiden ohella). Kaipaankin jo sitä, että ehtisin harrastaa juuri niitä asioita, joita haluankin, ja ehtisin viimein tarttua muutamaan kirjaan, jotka odottavat malttamattomina yöpöydälläni. On mukavaa saada aikaa myös kirjoittamiselle.

Kirjoittaminen liikuttaa ajatuksia, saa mielessä painavat ja ilahduttavat asiat tietoisuuteen ja käsittelyyn. Kirjoittaminen tekee minulle hyvää, huomaan sen nyt taas, kun on tullut hieman taukoa - tämäkin tauko tuntuu tukkivan ajatukseni ummetuksen lailla ja on vaikea tarttua kiinni jostain ajatuksen pätkästä, josta voisi alkaa purkaa oman päänsä sisältöä.

Minulla on usein kuvitelma siitä, että minulla ei ole mitään sanottavaa, mutta uskon nykyään, että kyse taitaa ollakin enemmän siitä, että minulla on ajatusten ummetus: tyhjyys onkin täynnä jotain, josta ei saa kiinni ja joka ei liiku. On vaikeaa saada taas ajatukset liikeelle, mutta tiedän jo kokemuksesta, että se onnistuu.

Mukavaa, kun ihan kohta on enemmän aikaa itselle ja toisillekin.

No comments: