Friday, July 31, 2009

Ikääntyneitä tyynyjä - viikko 13

Viime viikon hankintoihini kuului kaksi tiettyyn tarkoitukseen hankittua tarjouspaitaa sekä kaksi tavaraa. Tähän kun lisää viikottaisen romuprojektikiintiön, minun on luovuttava peräti kuudesta tavarastani tai vaatteestani, joten päädyin (vaatehankinnoista johtuen) luopumaan kolmesta paidasta, yhdestä hameesta (niitä näkyikin vielä löytyvän) ja kahdesta tyynystä.

Tyynyistä luopumista mietin pitkään: kyseessä on varsin vanhat tyynyt, ainakin teini-ikäisestä asti minulla olleet, mutta viime vuodet kaapissa viettäneet littanat, joskus jopa pestyt tyynyntapaiset. Pitäisikö sellaisia säilyttää vierasvarana? Ei minulla kyllä juuri koskaan ole ollut yövieraita, joten siihen on vaikea vedota säilytyshimossaan. Mitä minä sitten niillä tyynyillä teen? Niinpä niin.

Omia nukkumistyynyjäni olen vaihdellut säännöllisesti eli sitä mukaa, kun ne huonoksi menevät. Sanotaan kai, että tyynyjä pitäisi vaihtaakin usein, mutta kuinkahan moni oikeasti tekee niin. Minä olen yrittänyt, tosin jos olen tykännyt jostain tyynystä kovastikin, niin olen yrittänyt pesulla pitää siitä huolta ja jatkaa sen ikää. Hyvä tyynyhän on kuitenkin kullan arvoinen, vaikka en ole tainnut koskaan saada huonosta tyynystä mitään vaivoja.

Täytyy kyllä sanoa, että maallisesta omaisuudestaan on tosi vaikea luopua, vaikka kyseessä olisikin jokin tavara, jota ei oikeasti tarvitse. Minä olen selkeästi ydinsotaan varautuva, jonka pitää saada säilyttyä kaikki mahdollinen käsiin osuva, jotta selviäisi kymmenien vuosien elämästä jossain keskellä ei-mitään olevassa suojabunkkerissa, kun muut käyvät sotaa tms. Huoh itselleni.

No comments: