Friday, July 03, 2009

Päivä paistaa sisälle

Viime yön unessani olin vanhassa talossa, mökissä oikeastaan, joka ei ollut kovin hyvässä kunnossa: seinissä, hirsien välissä oli niin suuria rakoja, että päivä pääsi paistamaan sisälle. Uni oli hyvin tyypillinen talo-uneni, joita tosiaan näen silloin tällöin. Unieni talot ovat aina vanhoja, mutta muuten kunto on vaihteleva. Nyt talon huonohko kunto ihmetytti: sanotaanhan, että unessa nähty talo jotenkin kuvastaisi itseä.

Olen kyllä ollut jotenkin horjuva ja ei-vahva viime aikoina. Itsetuntoni on heitellyt hyvin paljon: olen jotenkin tajunnut järjellä, että voisin tuntea oloni vahvemmaksi ja varmaksikin, mutta en saa siitä tunteesta käytännön elämässä kiinni. Voisin levätä enemmän, ottaa rennommin, mutta silti olen valvonut turhan myöhään ja stressaillut. Se on hullua, kun juuri nythän minulla on enemmän aikaa kaikkeen mukavaan kuin keväällä! Onhan minulla kotona hieman projektia kesken, joka jo ärsyttää pitkäkestoisuudellaan, mutta muuten minulla ei ole mitään, mistä tarvitsisi hätäillä *juuri nyt*. Silti olen jotenkin pingottanut. Ehkä tällainen turha itsensä väsyttäminen on tehnyt minusta talon, josta valo paistaa sisälle. Vaikka rakenteeni on periaatteessa vahva, niin jotenkin toimillani olen tehnyt itsestäni heikomman kuin syytä olisi. Vaikea selittää :)

Ihan mukavaa kuitenkin on ollut, joten sikäli ei ole valittamista. On mukava miettiä kivoja kesätekemisiä ja katsella kesäistä luontoa. Kun nyt malttaisin nukkua riittävästi, niin olonikin varmasti kohenisi.

---

Jos joku tietää, mitä vanhoille LP-levyille voi tehdä (roskiinko?), niin otan mielelläni vinkkejä vastaan :)

4 comments:

Huopalintu said...

Itse vein lp levyt divariin, keräilijät ostavat. Maksoivatkin minulle jotain niistä, vaikka en ollut rahaa odottanut saavani. Kunnon tietysti tarkistavat, eivätkä ota honoja.

Hehkuvainen said...

Ei kesällä malta nukkua :P.

AAMU said...

Minä olen säilyttävät ällpärini, enkä ole katunut. Niitä on silloin tällön mukava kuunnella, ja soundi on aivan eri kuin digivempaisissa.

Nan said...

Trina: oho, divaritkin ottavat LP-levyjä vastaan? Riippuu varmaan divaristakin. Pitääkin tarkistaa.

Hehkuvainen: juu ei :) Tosin sitten kun väsymys yltyy liialliseksi, ei ole enää kivaa.

Aamu: totta. Minullakin on vielä toimiva LP-soitin, jonka säästän edelleen. Olenkin pohtinut, että luopuisin sellaisista vanhoista LP-levyistäni, joista en edes pidä. Hyvää musiikkia voisin ehkä jatkossakin säästellä, vaikka säilytystilat pursuilevat jo nytkin.