Sunday, March 21, 2010

Ilmaiset DVD- ja CD-levyt turhaa roskaa - viikko 46

Olen jo aiemmin romuprojektin merkeissä heittänyt pois ilmaiseksi saatuja DVD- ja CD-levyjä. Ihan hiljattain vasta tosin huomasin, millainen pino niitä onkaan kertynyt! Levyt ovat vieläpä sellaisia, joita on vuosien varrella jaettu postitse mainostaen milloin mitäkin - ja harvaa niistä olen edes vilkaissut!

Millainenhan jätemäärä noistakin levyistä on muodostunut, jos ajattelee, että niitä on jaettu melkoisia määriä ihmisille, jotka tuskin ovat niitä edes vilkaisseet. Ihan käsittämätöntä tuhlausta moinen! En kuitenkaan tiedä keinoa, miten niiden tulon voisi estää, kun en tiedä, millä "jakelulistoilla" olen.

Tälle viikolle valitsin poistettavaksi kaksi ilmaislevyä. En tiedä, lymyääkö niitä vielä jossain lisääkin, mutta toivottavasti ei - ja toivottavasti niitä ei tule enää lisää.

Olen höllentänyt hieman tiukkaa kantaani omiin osteluihini ja tehnyt taas viisi pientä, käytettyä hankintaa. Minulla ei kuitenkaan ole ollut aikaa miettiä, mitä poistaisin niiden vastapainoksi, joten valitsin helpon vaihtoehdon: viisi paria vanhoja, virttyneitä sukkia. Jos joku ihmettelee sitä, että miten minulla riittää sukkia poistettavaksi harva se viikko, niin se johtuu uskomattomasta hamstraus- ja pahanpäivänvarautumisvimmastani: pitäähän sukkia olla varalta joka lähtöön, jotta ne eivät lopu kesken. Olisihan se kauheaa, jos sukat yhtäkkiä loppuisivat kaupoista ja niitä ei saisi MISTÄÄN... :)

2 comments:

Anonymous said...

Noista cd- ja dvd-levyistä: Jotkut väittävät, että naruun pujotettuina ja puiden väliin ripustettuina niistä saa oivia hirvenkarkottimia puutarhaan tai metsäpalstan pikkutaimikkojen suojaksi. Tuli vaan mieleen, kun mietin, voiko niitä mainos-cd:itä edes uusiokäyttää mihinkään ;).

Nan said...

Tuohan on hyvä idea :) Suosin uusiokäyttöä ja en todellakaan ole keksinyt noille levyille mitään käyttöä. Harmi vain, että ei ole puutarhaa, mutta tulevaisuuden varalle tämä vinkkisi on hyvä :)